סוגי חלקים לרכב

שוק חלקי החילוף לרכב בארץ הוא שוק פרוץ ולא ממש ברור, טווח המחירים שניתן למצוא רחב במיוחד ולא תמיד ניתן לדעת מהיכן בא החלף ולמי שייך.

כאשר המדובר על חלקי חילוף לרכב, ישנם שלושה סוגי חלפים עיקריים:

1. חלקים מקוריים לרכב-  אלו חלפים המשווקים על ידי יבואן הרכב באריזה מקורית של יצרן הרכב.

חלקי חילוף מקוריים לרכב הם היקרים בין שלושת הסוגים כי היבואן גובה עבורם בין עשרות למאות אחוזים יותר לעומת חלקי חילוף מסוגOEM. מבחינה בטיחותית תמיד עדיפים חלקי חילוף מקוריים לרכב, כך שאחרי התיקון הרכב יהיה במצב הכי קרוב שהיה כאשר יצא מבית החרושת.

 

2. חלקי חילוף תואמים הם חלפים לרכב הידועים גם בשמם המקוצרOEM.

OEM הוא קיצור ל –  Original Equipment Manufactured.
אלו הם חלפים מקוריים של היצרנים מהם רוכש יצרן הרכב את חלקי החילוף שלו שמהם הרכב שלכם בנוי. חלקי חילוף OEM נמכרים באריזה של יצרן החלפים. חשוב לדעת שמדובר באותם חלקי חילוף כמו החלפים המקוריים של היצרן, כך שמבחינה בטיחותית הם שווים לחלפים מקוריים לרכב המשווקים על ידי יבואן הרכב  אך זולים מהם במידה רבה, מה שנותן להם יתרון גדול מאוד על פני המתחרים.

 

3. חלקי חילוף תחליפיים לרכב הם חלפים של יצרנים שונים שאינם נושאים את סימון מותג הרכב ואינם ספקים של יצרן הרכב. חלקי חילוף תחליפיים יכולים להיות באיכות טובה אך גם באיכות ירודה. שימוש בחלפים מאיכות ירודה עלול לפגוע בבטיחות ובאמינות כלי הרכב.

* אומנם מחירם זול יותר אך הבטיחות מעל הכל. לפעמים עדיף להשתמש מבחינה בטיחותית בחלקי חילוף משומשים אך מקוריים על פני חלפים תחליפיים חדשים, אך במקרה זה יש לוודא כי החלפים המקוריים המשומשים הם לפחות בגיל הרכב.

 

בחירת חלקים שחברת הביטוח מעורבת…

חשוב לבדוק עם חברות הביטוח כי הביטוח מכסה תיקון הרכב עם חלפים מקוריים או תואמים. יש לשים לב כי קיימים מוסכים שעל מנת לעשות רווח קל יתקינו חלק משומש או תחליפי זול ויגבו מהלקוח מחיר של חלק מקורי חדש. לכן כאשר נמצאים במוסך, חש לוודא את סוג החלפים ואת עלותם ולהשוות עם ספקים אחרים.

 

אחזקת רכב היא לא עניין זול וההוצאות השוטפות על דלק, חניה, דו"חות, ביטוחים ואחזקה הן רבות. לכן, לא פעם כולנו מתפתים בבעלי רכבים לחפש חלופות זולות יותר, כאשר "נופלת" הוצאה לא צפויה, כמו למשל, החלפת חלקי פח או רכיבים חשמליים ומכאניים.

כולנו מכירים את ההרגשה כשמגיעים למוסך, מבקשים לדעת כמה עולה חלק הדורש החלפה ועם קבלת התשובה מתחילים לשקול חיפוש אלטרנטיבה ורצוי שתהיה כמה שיותר זולה. וכך, בחיפוש אחר אלטרנטיבה זולה, תמיד קיימת אפשרות למצוא את החלק שמחפשים במחיר נמוך בהרבה, אבל השאלה הנשאלת היא האם זה באמת אותו חלק . האמת היא שלא ממש.

חלקי חילוף מקוריים לרכב הם כאלו שיוצרו או אושרו על ידי יצרן הרכב המקורי ועברו בדיקות קפדניות לפני שאושרו. המדובר בחלפים שמותאמים בדיוק לסוג הרכב שברשותנו ועומדים בכל הכללים של היצרן – מה שמבטיח אמינות ובטיחות.

 

בדיקות שנערכו במהלך השנים העלו ברוב המקרים ממצאים חד משמעיים, לפיהם חלקים תחליפיים ירודים מאוד לעומת המקוריים – אם זה באיכות החומר עצמו, אם זה בעמידותו במקרה של תאונות דרכים או אם בעמידתו בסטנדרטים של הייצור העולמי.

מאמרים נוספים:

חלקי חילוף לרכבי הובלה

חלקי חילוף לרכבי הובלה

רכבי הובלה כמו משאיות המשמשות להובלת דירות, דורשות תחזוקה קבועה והחלפת חלקי חילוף באופן קבוע ותדיר על מנת לשמור על פעילותם התקינה

שמפו לרכב

שמפו לרכב: המדריך המלא

הרכב שלך הוא לא רק כלי תחבורה, הוא הבית השני שלך. אז למה שתסתפק בנסיעה ברכב מלוכלך ומאובק? הגיע הזמן להעניק לו

error: Content is protected !!