אלטרנטור לרכב

תפקידו של האלטרנטור ברכב

תפקיד האלטרנטור ברכב הוא לספק כוח חשמלי לכל המערכות החשמליות ברכב ולטעון את הסוללה הרכב. האלטרנטור הוא מחולקת חשמלית שגורמת לזרם חשמלי מתנועת הסיבוב של מנוע הרכב וממירה את הזרם למתח יעיל לשימוש על ידי מערכות החשמל ברכב.

האלטרנטור מספק כוח חשמלי לטעינת הסוללה (מצבר) של הרכב. סוללת הרכב מספקת את הכוח הפתיל במהלך ההתנעה הראשונית של המנוע, אך לאחר מכן האלטרנטור מספק את הכוח הנדרש למערכות החשמל השונות ברכב ולטעינת הסוללה במצבים שונים כמו במצב הנעה, במצב רגיל של תנועה ואף במצב של עומס גבוה על המערכת החשמלית.

מערכת החשמל ברכב כוללת מגוון מערכות שצריכות כוח חשמלי, כמו לדוגמה מערכת התאורה, המנוע, המערכת האלקטרונית, המזגן, הפנסיות, מערכת השמע, המערכת הגרמנית ועוד. האלטרנטור מספק את הכוח החשמלי הנדרש לכל אלו המערכות ומבטיח את פעילותן המתמידה במהלך נסיעת הרכב.

האלטרנטור משתתף גם בתהליך טעינת הסוללה ברכב. במידה והסוללה נחלשת עקב שימוש ממושך או עומס גבוה על המערכת החשמלית, האלטרנטור יעבוד בקיבול גבוה יותר כדי להתאים את רמת הטעינה ולשדרג את סטטוס הסוללה.

בנוסף, תפקידו של האלטרנטור כולל גם הספקת כוח חשמלי נוסף למערכת החשמל במצבים מסוימים. לדוגמה, במידה וישנו עומס גבוה על המערכת החשמלית בעקבות הפעלת מכונות חשמל במרכז הרכב, האלטרנטור יספק את הכוח הנדרש על מנת לספק את הזרם החשמלי הנדרש לכל המכשירים הפועלים.

בקיצור, האלטרנטור ברכב מספק כוח חשמלי למערכות החשמל ברכב, טוען את הסוללה ומבטיח את פעילותן המתמידה והיעילה של המערכות החשמליות במהלך נסיעת הרכב.

סוגי אלטרנטורים לרכב

מחפשים אלטרנטור לדגם הרכב שלכם? עומדים לפניכם מספר אפשרויות עיקיריות:

1. אלטרנטור חדש מקורי – לרוב ניתן למצוא אצל המוסך המרכזי של יצרן הרכב, כמובן זו האפשרות היקרה ביותר (ולרוב גם הכי איכותית). פשוט לקנות חלק מקורי של יצרן הרכב. 

2. אלטרנטור חדש חליפי – העתק מדויק של החלק המקורי שאינו מיוצר על ידי יצרן הרכב. ברוב הגדול של המקרים מיוצר בסין, כדאי לבחור בחברה בעלת תכן איכותי של ייצור. לרוב המחיר יהיה זול (בערך חצי) מעלות של אותו החלק מקורי. 

3. אלטרנטור משופץ (מקורי) תהליך שבו מתקנים או מחליפים חלקים פגומים באלטרנטור. שיפוץ אלטרנטור יכול להיות אופציה טובה יותר למי שחשוב לו מקורי אך רוצה להוזיל בעלות החלק. 

הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של אלטרנטור לרכב:

  • בדוק את רמת נוזל הקירור של האלטרנטור באופן קבוע ותמלא אותו כנדרש.
  • בדוק את חגורת ההנעה של האלטרנטור באופן קבוע והחלף אותה אם היא פגומה או מתבלה.
  • תן לאלטרנטור להיבדק על ידי מכונאי מוסמך אחת לשנה או כל 12,000 מיילים, לפי המוקדם.

על ידי ביצוע הטיפים הללו, אתה יכול לעזור להבטיח שהאלטרנטור שלך יעבוד בצורה תקינה לאורך זמן.

להלן כמה סימנים שעשויים להצביע על כך שהאלטרנטור שלך לא עובד כראוי:

  • הנורות ברכב שלך מאפירות או נדלקות וכבויות.
  • המזגן של הרכב שלך לא עובד כראוי.
  • הרדיו של הרכב שלך לא עובד כראוי.
  • המצבר של הרכב שלך מתפרק מהר מדי.
  • הרכב שלך לא מתניע.

אם אתה מזהה אחד או יותר מהסימנים הללו, אתה צריך לקחת את הרכב למוסך כדי שיבדקו את האלטרנטור.

אלטרנטור לרכב אצל בכר חלפים

אנו מזמינים אתכם ליהנות משירות איכותי, ניסיון של מעל 40 שנה בתחום החלפים, משלוחים לכל הארץ ומוצרים באיכות גבוהה. אנו מאמינים בלקוח מרוצה ולכן עושים את המיטב ללקוחותינו תוך שמירה על שירות איכותי והקשה ללקוח. מחפשים חלפים לרכב? אנו מחזיקים מלאי גדול של מוצרים על המדף ולכן יכולים לספק מענה איכותי ומהיר בשעת הצורך…

אנו מחזיקים במלאי אלטרנטורים חדשים ומשופצים למגוון רחב של רכבים. 

אלטרנטור לרכב? צרו איתנו קשר

אם לא מצאתם את האלטרנטור שאתם צריכים באתר אין זה אומר באופן וודאי כי אין לנו לספק את החלק. צרו איתנו קשר באמצעות הכפתור ווטספאט שלנו ונשמח לבצע עבורכם בדיקה נוספת אולי יש לנו את החלק ועדיין לא עודכן באתר. אין לנו? אולי נצליח להשיג עבורכם את החלק מאחד הספקים שלנו. 

בכר חלפים עוסק בשיווק חלפים ואינו עוסק כלל בשירותי הרכבה והחלפה של החלפים.

error: Content is protected !!