מהו תהליך מכירת רכב לפירוק?

הרכב שלכם לא תקין? ישן ממש? ברוב המקרים הדבר הנכון ביותר לעשות עם הרבה הוא למכור אותו לפירוק. ישנם מגוון חברות שמתעסקות ברכישת רכבים ישנים/ לא תקינים, החברה קונה רכבים לפירוק לחלקים. לאחר מיכן החברות מוכרות את החלקים התקינים ואת ברזל הרכב מוכרות למפעלי ברזל שמבצעות לו תהליך גריטה ומחזור.

אז כפי שאמרנו קודם, מכירת רכב לפירוק הינו השלב האחרון בחייו של הרכב שלנו כאשר הוא עבר תאונה קשה שגרמה לו לטוטלוס (השבתה מלאה שגרמה לירידתו מהכביש לצמיתות) או שהוא פשוט כבר ממש ישן ו"עשה את שלו", ולכן סיכויי המכירה שלו מאוד נמוכים, וגם אם תצליחו למכור אותו כנראה שזה יהיה בתמורה זעומה שלא משתלמת בדרך כלל.

מהו שוויו של רכב שנמסר לפירוק?

אז כמובן שזה תלוי… תלוי במצבו הכללי של הרכב, במצב המכני שלו, במצבם של החלקים המרכזיים שלו כמו שלדה, מנוע, גיר וכדומה ושל עוד מגוון פרמטרים. כשתשלחו את הרכב שלכם לפירוק החברה שתבצע את תהליך רכישת הרכב שלכם תבדוק באופן מעמיק את המחיר שניתן לקבל עבורו בהתחשב בכל הפרמטרים שציינו קודם. אך יש לקחת בחשבון כי זה לא יהיה מחיר מחירון כמובן. רכבים לפירוק מחירם נמוך בהרבה מהשווי שלהם בשוק. טווח המחירים שתקבלו עבור הרכב שלכם יהיה בסביבות ה- 10% משוויו במידה והיה תקין.

למי נמכור את הרכב שלנו?

ישנם מגוון מגרשים/ חברות שמבצעות את קניית הרכב שלכם לצורך פירוק לחלקים. אבל מאוד חשוב לבדוק פרטים על החברה שאתם בוכרים למכור לה את הרכב. האם יש עליה המלצות, מה הוותק שלה בתחום, האם היא כוללת שירותי גרירה של הרכב הישן וכדומה. התייחסו לתהליך זה בדיוק כמו תהליך של רכישת רכב בו אתם בודקים את כל המידע, זה תהליך חשוב לא פחות.

מה התהליך של פירוק רכב ומה הוא דורש מבעל הרכב?

לאחר שהחלטתם שאין מנוס ממכירת רכב לפירוק, ישנו תהליך מסודר של פעולות שעליכם לבצע:

  1. תחילה, ביטול רישיון הרכב במשרד התחבורה. עליכם להגיע למשרד התחבורה פיזית או לשלוח מיופה כוח שמיניתם.
  2. לאחר מיכן, התייצבות במשרד הרישוי עם רישיון הרכב ותעודת זהות שלכם. במשרד הרישוי תדרשו למלא טופס לביטול רישום הרכב.
  3. לבסוף, כשביטלתם את רישיון הרכב, דעו כי אסור לכם לנסוע אתו אלא אם אתם נוסעים אתו למגרש הפירוק.

לסיכום, מכירת רכב לפירוק הינו תהליך קצר יחסית ולא מסובך, אך יחד עם זאת חשוב לבצע את כל התהליך בצורה מסודרת ולדאוג לבחור חברה אמינה לפירוק רכבכם.

 

מאמרים נוספים:

גלגל תנופה הינו רכיב חיוני לתנועה חלקה וחזקה! סקרנו עבורכם את תפקידיו החשובים של גלגל, תנופה במאמר אחד ממוקד שמכיל כל מה שצריך לדעת.

גלגל תנופה

גלגל תנופה לא תקין?! זו לא סינית. היכנסו וגלו מה זה אומר ולמה זה בעצם גורם! באופן כללי, חשוב להבין שגלגל תנופה

חלקי חילוף לרכבי הובלה

חלקי חילוף לרכבי הובלה

רכבי הובלה כמו משאיות המשמשות להובלת דירות, דורשות תחזוקה קבועה והחלפת חלקי חילוף באופן קבוע ותדיר על מנת לשמור על פעילותם התקינה

שמפו לרכב

שמפו לרכב: המדריך המלא

הרכב שלך הוא לא רק כלי תחבורה, הוא הבית השני שלך. אז למה שתסתפק בנסיעה ברכב מלוכלך ומאובק? הגיע הזמן להעניק לו

error: Content is protected !!