בלמים זה כל הסיפור

בלמי הרכב הם בעלי תפקיד גדול ומשמעותי ברכב שלנו למרות שהם נמצאים מאחורי הקלעים, הם לא נוצצים ובולטים ונמצאים בקדמת הבמה אבל הם בעצם אלו שיכולים לעצור את הרכב ולהאט אותו בזמן נסיעה.

כדי שהבלמים אכן ישמרו עלינו בשעת חירום אנחנו צריכים לשמור על תקינותם. היום ישנן מערכות ממוחשבות אשר למען יציבות הרכב משתמשות במערכת הבלמים בזמן נסיעה , מערכות אלה ונוזל הבלמים נבדקים בזמן טיפול שוטף במוסך. אבל מה עם החלקים שיש להם בלאי שכיח יותר ?

בחלקים כמו רפידות \ דיסקיות בלמים למשל הבלאי מתקשר באופן ישיר לכמות השימוש בהם, הם יעילים כאשר יש בלאי ברמה סבירה (אם יוצאים מנקודת הנחה שכל שאר המערכת תקינה כמובן) אך כשעובי הרפידות יורד ואחוז הבלאי עולה מעל ל60 אחוז רצוי להחליפן. ככל שאנו משתמשים יותר בדוושת הבלם כך הבלאי מהיר יותר . משמעות הדבר שאם ננהג יותר בבטיחות ובצורה נכונה , נבלום פחות וכך נשמור על הבלמים שלנו.

איך יודעים שיש בלאי מבלי לפרק את המכונית ולהציץ ? פשוט מאוד תקשיבו לאוטו, רעש שחיקת הבלמים מזכיר חיכוך מתכתי שיגיע מאזור הגלגלים .

מה ניתן לעשות בשעת חירום והבלמים אינם עובדים ?

  • להסתכל ששום דבר לא מפריע לדוושת הבלם להלחץ עד הסוף
  • לנסות ללחוץ על הבלמים – בלי לחץ לוודא שאתם אכן לוחצים על דוושת הבלם ולא הגז , לאחר מכן יש מצב שפעולה זו תייצר לחץ על הבלמים מה שיכול לאפשר לנסות לעצור את הרכב על ידי לחיצה על הדוושת על הסוף.
  • הורידו הילוך – פעולה אפקטיבית על מנת להאט את מהירות הרכב עד לעצירה מוחלטת.
  • בלם היד – שימוש בו באופן הדרגתי לאחר הורדת ההילוך
  • שימוש בכביש לטובתנו- ניתן להשתמש בכביש על מנת להאט את הקצב , סעו לכיוון עליה מה שיאפשר האטה ועצירה של הרכב . (ניתן להשתמש גם בפסי הרעדה מקורצפים בצד הכביש)

לפני שאתם מגיעים למצבי חירום שכאלה , חסכו לעצמכם זמן וכסף מיותרים הקשיבו לרכב שלכם ובדקו את הבלמים שלכם באופן שוטף.

הקשבתם לנו וגיליתם שצריך להחליף חלק ממערכת הבלימה ? אצלנו בבכר חלפים תוכלו למצוא מגוון חלפים בדיוק בשבילכם .
במחיר נוח לכל כיס , חלפים איכותיים ומשלוח נוח לכל חלקי הארץ.

מאמרים נוספים:

חלקי חילוף לרכבי הובלה

חלקי חילוף לרכבי הובלה

רכבי הובלה כמו משאיות המשמשות להובלת דירות, דורשות תחזוקה קבועה והחלפת חלקי חילוף באופן קבוע ותדיר על מנת לשמור על פעילותם התקינה

שמפו לרכב

שמפו לרכב: המדריך המלא

הרכב שלך הוא לא רק כלי תחבורה, הוא הבית השני שלך. אז למה שתסתפק בנסיעה ברכב מלוכלך ומאובק? הגיע הזמן להעניק לו

error: Content is protected !!