שריפה ברכב

שריפה ברכב הוא מקרה שצריך להשקיע בו רגע של מחשבה, מה עושים בשעת חירום? איך אפשר למנוע? ואיך מזהים התחלה של שריפה עוד לפני שרואים את האש? הנה כמה טיפים לרגעים כאלו שאנחנו מקווים שלא תזדקקו להם !

נתחיל מ"למה" ו"איך"

  • ישנם שני גורמים עיקריים לפריצת שריפה ברכב

           דליפת דלק
קצר חשמלי

(כמובן שיש גם את נסיבות הטבע כגון שריפה של חומרים דליקים עקב השארתם בשמש הקופחת או תאונה קשה לכן גם סעו בזהירות. )

  • שמרו על המכונית שלכם נקיה מעטיפות נייר, סמרטוטים, בקבוקי זכוכית ריקים וכל חומר דליק אחר.
  • תטפלו ברכב שלכם באופן קבוע ובדקו דליפות בצינורות הדלק או סדקים במיכל, רוב דליפות הנוזל שרכב הן של חומרים דליקים.
  • מטף כיבוי ברכב  – אמנם החוק לא מחייב אותנו , בעלי הרכבים הפרטיים להחזיק אחד כזה ברכב אך אנחנו כמובן ממליצים בחום. מטף הכיבוי צריך להימצא ברכב במקום הנראה לעין והגישה אליו נוחה בצורה שתאפשר לנו הורדה והפעלה מהירה ונוחה. ישנם שני סוגי מטפים אבקה וגז, שניהם טובים אך האבקה נמצאה יעילה יותר בשעת פעולה מאחר והגז אמנם משתלט על השריפה אך לא מכבה אותה באופן מושלם וההתלקחות עלולה להתחדש, בשני המקרים גם מטף בגז וגם מטף האבקה יש לאוורר את הרכב במשך מספר דקות לפני כניסה מחודשת מכיוון שחומרים אלו יכולים להשפיע על דרכי הנשימה שלנו באופן קשה. המטף צריך לעבור בדיקה ומילוי אף הוא כל שנה מחדש על מנת להבטיח את תקינותו בזמן אמת.

סימנים מקדימים , למה צריך לשים לב ?

  • חוטי חשמל רופפים / סדוקים או בעיות חשמל
  • דליפות שמן או נוזל אחר
  • מכסה שמן לא מאובטח
  • שינויים מהירים ברמת הדלת \ הנוזל או חום המנוע.

יש שריפה מה עושים ?

אם עיניכם קלטו עשן מהמנוע מה שעליכם לעשות הוא לעצור בצד בזהירות ,לכבות את המנוע וכל אובייקט חשמלי אחר ברכב כגון טלפון , סטריאו וכד', פעולה זו של ניתוק מערכות החשמל וכיבוי המנוע מונעת מגורמי השריפה להיות פעילים. עמדו בצד הרכב ,פתחו את מכסה המנוע והתחילו בכיבוי (אך ורק אם מדובר בשריפה הנמצאת בשלב התחלתי). לאחר הכיבוי נתקו את מע' החשמל מהמצבר בכדי למנוע התלקחות חוזרת אם מדובר בקצר חשמלי. אם יש לכם חשש אפילו הקל ביותר שהשריפה לא כובתה לחלוטין אין להניע את הרכב שנית !

קראתם והבנתכם אין לכם את מה שצריך לשעה שכזו לא עלינו ? אצלנו בבכר חלפים תוכלו למצוא מגוון מוצרים איכותיים לשעת חירום , במחירים נוחים לכל כיס עם משלוח לכל חלקי הארץ עד בית הלקוח .

מאמרים נוספים:

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

בעיות במערכת ההיגוי של הרכב עלולות לפגוע בבטיחות ובביצועי הנהיגה. מאמר זה יספק לכם מדריך מעשי לזיהוי ולפתרון בעיות נפוצות בהיגוי, כולל רעידות, חופש מיותר בהגה, סטיית רכב או רעשים חריגים. תלמדו על סימנים מוקדמים לתקלות, דרכי תחזוקה מונעת וטיפים מעשיים לשיפור פעולת ההיגוי – בין אם מדובר במערכת הידראולית או חשמלית. פתרו את הבעיות במהירות ושמרו על נסיעה בטוחה ונוחה.

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים ברכב חשמלי שונים במעט מרכב בנזין, אך הם חיוניים לשמירה על ביצועי הרכב לאורך זמן. בטיפולים יש לשים דגש על רכיבים כמו בלמים, בולמי זעזועים, מערכת הקירור וחיזוקי מתלה. בנוסף, חשוב לבצע בדיקה תקופתית של מצב הסוללה והטעינה. תחזוקה נכונה מבטיחה חוויית נהיגה מיטבית, חיסכון בעלויות ותפקוד יעיל של הרכב לאורך שנים.

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב מעידים לרוב על תקלה במנוע או במערכת הקשורה אליו. במאמר זה נציג את הסיבות הנפוצות לתופעה, כמו חיישן תקול, דליפת אוויר או בעיות במצערת, ונציע פתרונות מעשיים לטיפול יעיל. תחזוקה שוטפת ושימוש בחלקים איכותיים יכולים למנוע בעיות אלו ולשמור על ביצועי הרכב לאורך זמן.

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב מספק טיפים מעשיים לחיסכון בעלויות תחזוקת הרכב מבלי להתפשר על איכות. במאמר תמצאו הסבר על סוגי הטיפולים הנפוצים, טווחי המחירים המומלצים, ודרכים לזהות אפשרויות משתלמות לרכישת חלקי חילוף. שמירה על רכב מתוחזק כראוי יכולה להאריך את חייו ולמנוע הוצאות מיותרות, והכל בליווי עצות מקצועיות שיעזרו לכם לקבל החלטות חכמות.

error: Content is protected !!