הציריה ברכב

ציריה לא תקינה יכולה להכשיל אותנו הטסט והפעמון שלה יכול לעשות תקתוקים בזמן הנסיעה למזלנו זהו הטיפול בין הזולים שיש במוסך אך גם הנפוץ ביותר. אז מה היא בעצם בציריה ? הנה מידע שאולי יועיל לכם.

מה זאת ציריה?

ציריה ברכב היא חלק ממערכת ההנעה ברכב המטרה שלה היא להעביר את התנועה הסיבובית מהמנוע ותיבת ההילוכים אל הגלגל עצמו, בעצם מדובר במוט המקשר בין המנוע לגלגל המסובב אותו בהתאם לתנועות ההגה ומהירות הנסיעה, עד כה פשוט נכון ?

ברכב שלנו ישנן 2 ציריות הממוקמות לרוב בקדמת הרכב ומחוברות לגלגלים הקדמיים, כמו שהזכרנו זהו מוט מתכת המחובר לגלגלים , בכל אחת מקצוות המוט ישנה גומיה המאפשרת את התנועה הסיבובית של הגלגל. בתוך הגומיה ישנו חומר שומני (לרוב גריז) אשר המטרה שלנו למנוע את השחיקה וחיכוך הציריה על מנת שתהיה תנועה חלקה. חלק נוסף הוא פעמון הציריה והוא ממוקם בצד שקרוב לגלגל ונותן הגנה לחלק שמזיז את הגלגל עצמו.

אחרי שהבנו קצת יותר טוב מהי הציריה אפשר לדבר על אילו תקלות עלולות להיות .
ישנן 3 תקלות עיקריות, לרוב מדובר בבלאי של אחד מחלקי הציריה.

1. גומיה קרועה בציריה הגומיה היא החלק העדין יותר בציריה , היא עלולה להיקרע מפגיעה בעצם קשיח כגון מדרכה או אבן שעפה או כמובן שחיקה של הגומי אחרי כמה שנים של פעילות. איפה הקאץ'? כאשר הגומיה נקרעת אין השפעה ישירה על תפקודו של הרכב ולכן כנראה שלא נבחין בתקלה. מה שקורה בפועל זה שהחומר השומני שהזכרנו קודם לכן נוזל החוצה והוא וכבר אין מי שיגן מפני חיכוך ושחיקה של הציריה מה שיכול להביא להגדלת הסיכויים בשחיקה ותקלות בציריה ולתקלות חמורות יותר בפעמון הציריה.
לכן אם נקרעה הגומיה ולא חשתם בזה כנראה שתיכשלו בטסט.

2. פעמון הציריה תקלה נוספת היא שבר או התרופפות הפעמון. בעיה זו קשה לפספס מכיוון שבמקרה כזה תשמעו תקתוקים בסיבובים בזמן לחיצה על הגז בשעת נסיעה. שומעים תקתוקים ? ככל הנראה צריך להחליף פעמון , במידה ותהיו שאננים ותתעלמו מהתקתוקים יכול להיגרם שבר של הפעמון ואז נשמע את התקתוקים הנחמדים גם בנסיעה ישרה – החל משלב זה עלולה להיגרם תקלה מורכבת יותר והחלפה של הציריה כולה (כמובן המחיר עולה בהתאם עם כל החמרה).

2. החלפת ציריה נסעתם להנאתכם והרגשתם רעידות בזמן הלחיצה על הגז? ציריה תקולה / בלויה פוגעת בתנועת הגלגלים וגורמת לרעידות הרכב, במקרה כזה צריך להחליף את הציריה.

 

תקלה בציריה? הגיע הזמן להחליף? מחפשים חלקי חילוף?
בבכר חלפים לרכב תמצאו מגוון פתרונות לציריות תקולות ושאר חלקי הרכב באיכות גבוהה, מחיר הוגן לכל כיס ומשלוח עד בית הלקוח.

 

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!