אלטרנטור מהו?

כלי הרכב שאנחנו עושים בהם שימוש יומיומי הם כלים מופלאים המורכבים משלל חלקים , מערכות ורכיבים אשר פועלים כשלעצמם וגם בשיתוף פעולה מושלם וביחד הרכב פועל בצורה חלקה, בטוחה ותקינה. וזה בתנאי שכל חלק פועל בצורה תקינה. חשוב לדעת (גם אם באופן שטחי) באילו חלקים מדובר ומהו תפקידם. היום נתמקד באלטרנטור.

אלטרנטור – ספק החשמל של הרכב

אלטרנטור הוא בעצם גנרטור המותקן בתוך הרכב , הוא מייצר חשמל מאנרגיה מכנית על ידי סיבוב מוט סליל מתכתי. האנרגיה החשמלית שנוצרת מפעילה את מצבר הרכב – החלק שבלעדיו המנוע לא יוכל לפעול כלל. למעשה האלטרנטור מספק חשמל גם למצבר וגם לשאר מערכות הרכב ומאפשר להן לפעול בצורה הטובה ביותר. אתם כבר יכולים להבין מכל אלה שתקינות האלטרנטור חשובה ביותר.

 

תקלות באלטרנטור

כמו בכל חלק ברכב גם האלטרנטור יכול להיות תקול והתוצאה ? אין מה שיספק חשמל והרכב לא יוכל להתניע כלל וכלל. לכן ראשית גררו את הרכב למוסך.
בדרך כלל לא פשוט לאבחן את תקלות האלטרנטור והתפקיד הזה שמור אך ורק לעובדי המוסך!
הנה כמה תקלות שכיחות-

  • תקלה ברצועה – הרצועה המסובבת את המוט בתוך האלטרנטור ומתחילה את תהליך יצירת החשמל. היא עלולה להיות קרועה | בלויה ולכן עושים בדיקה זו בכל טיפול תקופתי לרכב .
  • לא נוצר חשמל בתוך האלטרנטור – לא תמיד אפשר לדעת למה זה קורה ולכן ייבדקו גם דברים נוספים חוץ מהאלטרנטור.
  • טעינת יתר – יש מקרים בהם האלטרנטור מפיק יותר מדי חשמל וגורם לעומס על המצבר. מצב זה עלול להוביל לסכנה וחשוב להגיע עם הרכב למוסך כמה שיותר מהר על מנת לתקן את הבעיה.

גיליתם תקלה באלטרנטור ?

ישנן שתי דרכים להתגבר על תקלה באלטרנטור.

  • החלפה שלו באלטרנטור חדש. ללא ספק זו תהיה אפשרות מועדפת על לא מעט נהגים, זה נותן ביטחון של נסיעה רצופה וארוכה ללא תקלות.
  • חידוש ז"א שיפוץ וביצוע תיקון באלטרנטור הקיים והתקנתו מחדש. (היתרון כאן הוא המחיר הזול יותר משמעותית ביחס לקניית אלטרנטור חדש).

חשוב לשמוע מה אומרים אנשי המקצוע במוסך, שכן הם מכירים מקרים דומים ויכולים לייעץ עבור כל רכב בנפרד.

 

צריכים אלטרנטור? חלק מנוע אחר ? בבכר חלפים תוכלו למצוא מגוון חלפים משופצים או חדשים באיכות גבוהה, מחיר הוגן לכל כיס ומשלוח עד בית הלקוח והכל בלחיצה !

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!