מראות הרכב וחשיבותן

קצת הקדמה

מראות הרכב נראו לראשונה בשנת 1908 בצרפת, הותקנו לראשונה במרוץ אינדיאנפוליס 500 בשנת 1911 ובשנת 1921 הפכו לפריט חובה לאחר שאדם בשם אלמר ברגר הוציא פטנט של המראה הפנימית. מאז הן חלק בלתי נפרד מחיינו ועוזרות לנו להגיע למקסימום שדה ראיה ומגבירות את רמת הבטיחות בזמן נהיגה.

בתחילת כל נסיעה בין הדברים הראשונים שעושים זה לבדוק שאנחנו רואים בזווית טובה את הסביבה מכל המראות שלנו –

  • מראות הצד – צריכות להיות מכוונות כך שנוכל לראות בצורה המיטבית את השטחים המתים בצידי הרכב ,השימוש המוכר ביותר הוא לקראת ביצוע עקיפה על מנת לבצע עקיפה בטוחה ולוודא שאין כלי רכב במסלול אליו אנחנו שואפים להגיע. (ברכב עם נגרר יתכן ויהיו מראות צד נוספות). פעולה זו ניתן לעשות כאשר אנחנו שמים לב שהמראה לא מכוונת יותר מידי החוצה כי אז אנחנו עשויים לראות יותר מידי מהכביש בלי לקבל פרספקטיבה נכונה למקום שלנו ביחס לרכב שמאחור ואל שאר המכוניות סביבנו ומצד שני לא כדאי שהמראה תהיה מכוונת יותר מידי פנימה כי אז נראה רק את הרכב שלנו ולא את מה שקורה בכביש. הכוון המיטבי הוא כאשר רק חלק קטן מהרכב שלנו ישתקף דרכה ושאר ההשתקפות תהיה של הכביש.
    למראות הצד יש בלאי גדול יותר מכיוון שהן חשופות לנזקי הסביבה.
  • המראה הפנימית – צריכה להראות לנו תמונה מלאה של החלון האחורי על מנת לתת לנהג אפשרות לראות כל מה שקורה מאחורי הרכב. כיום רובנו מוסיפים מראה פנורמית על המראה הסטנדרטית שמגיעה עם הרכב על מנת לקבל תמונה רחבה יותר שלהחלון האחורי.

בכל פעם שאנחנו מזיזים את הכיסא או עולים אחרי מישהו שנהג ברכב זכרו לכוון את המראות מחדש מכיוון שזווית הראיה שלי היא לא אותה זווית ראיה כמו של מישהו אחר.

יש לכם תקלה באחד מסוגי המראות? פנו אלינו בכר חלפים לרכב .
אצל בכר חלפים תמצאו מגוון של מראות לרכב צדדיות ופנימיות באיכות גבוהה, מחיר הוגן לכל כיס ומשלוח עד בית הלקוח.

 

 

מאמרים נוספים:

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

בעיות במערכת ההיגוי של הרכב עלולות לפגוע בבטיחות ובביצועי הנהיגה. מאמר זה יספק לכם מדריך מעשי לזיהוי ולפתרון בעיות נפוצות בהיגוי, כולל רעידות, חופש מיותר בהגה, סטיית רכב או רעשים חריגים. תלמדו על סימנים מוקדמים לתקלות, דרכי תחזוקה מונעת וטיפים מעשיים לשיפור פעולת ההיגוי – בין אם מדובר במערכת הידראולית או חשמלית. פתרו את הבעיות במהירות ושמרו על נסיעה בטוחה ונוחה.

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים ברכב חשמלי שונים במעט מרכב בנזין, אך הם חיוניים לשמירה על ביצועי הרכב לאורך זמן. בטיפולים יש לשים דגש על רכיבים כמו בלמים, בולמי זעזועים, מערכת הקירור וחיזוקי מתלה. בנוסף, חשוב לבצע בדיקה תקופתית של מצב הסוללה והטעינה. תחזוקה נכונה מבטיחה חוויית נהיגה מיטבית, חיסכון בעלויות ותפקוד יעיל של הרכב לאורך שנים.

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב מעידים לרוב על תקלה במנוע או במערכת הקשורה אליו. במאמר זה נציג את הסיבות הנפוצות לתופעה, כמו חיישן תקול, דליפת אוויר או בעיות במצערת, ונציע פתרונות מעשיים לטיפול יעיל. תחזוקה שוטפת ושימוש בחלקים איכותיים יכולים למנוע בעיות אלו ולשמור על ביצועי הרכב לאורך זמן.

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב מספק טיפים מעשיים לחיסכון בעלויות תחזוקת הרכב מבלי להתפשר על איכות. במאמר תמצאו הסבר על סוגי הטיפולים הנפוצים, טווחי המחירים המומלצים, ודרכים לזהות אפשרויות משתלמות לרכישת חלקי חילוף. שמירה על רכב מתוחזק כראוי יכולה להאריך את חייו ולמנוע הוצאות מיותרות, והכל בליווי עצות מקצועיות שיעזרו לכם לקבל החלטות חכמות.

error: Content is protected !!