מנוע הרכב

מנוע הרכב שלנו, הלב של האוטו איפה שמתרחש כל האקשן , אז מה בכלל קורה שם ? איזה סוגי מנועים יש כיום ? ואיך אפשר לתחזק ולשמור עליו ?

כדי שנוכל להבין יותר טוב מול מה יש לנו עסק נתחיל בשאלה איך המנוע פועל?

המנוע הנפוץ ביותר בעולם נכון להיום הוא מנוע בעירה פנימית בוכנה. מנוע זה מופעל באמצעות סולר או בנזין , בדרך כלל מנוע זה בנוי מארבע בוכנות , כל בוכנה נעה בין שתי נקודות בתוך הצילינדר – נקודה מתה עליונה ונקודה מתה תחתונה.

תנועה זו של הבוכנה נגרמת מלחץ הנוצר על ידי הצתה של תערובת בין דלק לאוויר  (בחלק שבין ראש הצילינדר לנקודה מתה העליונה) ואת התערובת מייצרים המאייד (קרבורטור) או המזרק.
שסתום יניקה (אחד או יותר ) יונק את התערובת לראש הצילינדר ושסתום פליטה (אחד או יותר ) פולט את הגזים לאגזוז לאחר שריפתם.

הבוכנות נעות בתנועה קווית וכך מניעות את הטלטל שמניע את גל הארכובה כך הופכת התנועה הקווית של הבוכנות לתנועה סיבובית של גל הארכובה.
גל הארכובה מחובר לגלגלי שיניים ומסובב אותם, גלגלי השיניים מחוברים לצירי ההנעה של הרכב ומכאן עוברצ הצנועה לגלגלי הרכב .

כיום ישנם עוד סוגי מנועים כמו בעירה פנימית רוטרי, חשמלי , בעירה פנימית עם טורבינת גז ועוד.

מה אנחנו צריכים לעשות כדי לתחזק את המנוע ולשמור עליו לאורך זמן ?

  • לפני נסיעות ארוכות (מעל שעתיים בערך) ואחת לחודשיים יש לבדוק שמן מנוע.
  • לבדוק שאין חוסר בנוזל הקירור
  • בדקו את האגזוז שלא יוצא ממנו גזים בצבעים (שחור או לבן ) הגזים הנפלטים צריכים להיות שקופים.
  • לשים לב ללוח מחוונים – החום לא צריך להיות מעבר למ קום הרגיל שלו ונורת השמן צריכה להיות כבויה.
  • טיפולים תקופתיים במוסך  – בזמן !
  • נהגו בזהירות , אין צורך "לקרוע" את דוושת הגז ולהאיץ במהירות , לחצו על הגז והאיצו במהירות נורמלית ללא מאמץ.

 

חלקי המנוע השונים כוללים

חלקי מנוע הם חלקים שונים המרכיבים את המנוע של הרכב. הם אחראים על הפעלת המנוע, ויש להם תפקיד חשוב בביצועי הרכב.

  • בלוק מנוע – הבלוקים הם החלק המרכזי של המנוע, והם מכילים את כל החלקים האחרים. הם עשויים בדרך כלל מאלומיניום או ברזל, והם כוללים את הבוכנות, הצילינדרים, גל הארכובה והצירים.
  • בוכנות – הבוכנות הם חלקים המחוברים לגל הארכובה, והם אחראים על תנועת המנוע. הם עשויים בדרך כלל מאלומיניום או ברזל, והם נעים מעלה ומטה בתוך הצילינדרים.
  • צילינדרים – הצילינדרים הם בליטות בתוך הבלוקים, והם מספקים מרחב לבוכנות לנוע. הם עשויים בדרך כלל מאלומיניום או ברזל, והם מצוידים בציפוי מיוחד כדי למנוע חיכוך.
  • גל ארכובה – גל הארכובה הוא חלק המחבר את הבוכנות, והוא אחראי על העברת תנועת הבוכנות לצירים. הוא עשוי בדרך כלל מפלדה, והוא כולל מספר סיבובים המחוברים לבוכנות.
  • צירים – הצירים הם חלקים המחוברים לגל הארכובה, והם אחראים על העברת תנועת גל הארכובה לציר המניע. הם עשויים בדרך כלל מפלדה, והם כוללים מספר סיבובים המחוברים לגל הארכובה.
  • ראש מנוע – ראש המנוע הוא החלק העליון של המנוע, והוא מכיל את שסתומי המנוע. הוא עשוי בדרך כלל מאלומיניום או ברזל, והוא כולל את שסתומי היניקה והפליטה.
  • שסתומים – השסתומים הם חלקים המאפשרים לאוויר, דלק ויציאה מהמנוע. הם עשויים בדרך כלל מאלומיניום או ברזל, והם מופעלים על ידי גל השסתומים.
  • גל השסתומים – גל השסתומים הוא חלק המחבר את השסתומים, והוא אחראי על פתיחת וסגירת השסתומים. הוא עשוי בדרך כלל מפלדה, והוא כולל מספר סיבובים המחוברים לשסתומים.
  • מצתים – המצתים הם חלקים המציתים את הדלק בתוך הצילינדרים. הם עשויים בדרך כלל מפלדה או אלומיניום, והם מופעלים על ידי מערכת ההצתה.
  • מערכת הזרקת דלק – מערכת הזרקת הדלק היא מערכת המספקת דלק למנוע. היא כוללת את משאבת הדלק, צינורות הדלק והזרבובי הדלק.
  • מערכת הקירור – מערכת הקירור היא מערכת המקררת את המנוע. היא כוללת את המים, המנוע, הרדיאטור, צינורות המים והמשאבת מים.
  • מערכת הפליטה – מערכת הפליטה היא מערכת המוציאה את הגזים הפליטים מהמנוע. היא כוללת את המנוע, הקלטת הפליטה, הממיר הקטליטי, צינורות הפליטה והאגזוז.

חלקי מנוע הם חלקים קריטיים לתפקוד תקין של הרכב. חשוב לבדוק אותם באופן קבוע כדי לוודא שהם במצב טוב.

 

עושים טיפול תקופתי וגיליתם בעיה במנוע? אגזוז ? בוכנות ? שמן?
אצל בכר חלפים תמצאו מגוון חלפים לכל בעיה.
שירות אדיב ומקצועי , מחיר נוח לכל כיס עם חלקים איכותיים ומשלוח עד בית הלקוח .

מאמרים נוספים:

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

בעיות במערכת ההיגוי של הרכב עלולות לפגוע בבטיחות ובביצועי הנהיגה. מאמר זה יספק לכם מדריך מעשי לזיהוי ולפתרון בעיות נפוצות בהיגוי, כולל רעידות, חופש מיותר בהגה, סטיית רכב או רעשים חריגים. תלמדו על סימנים מוקדמים לתקלות, דרכי תחזוקה מונעת וטיפים מעשיים לשיפור פעולת ההיגוי – בין אם מדובר במערכת הידראולית או חשמלית. פתרו את הבעיות במהירות ושמרו על נסיעה בטוחה ונוחה.

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים ברכב חשמלי שונים במעט מרכב בנזין, אך הם חיוניים לשמירה על ביצועי הרכב לאורך זמן. בטיפולים יש לשים דגש על רכיבים כמו בלמים, בולמי זעזועים, מערכת הקירור וחיזוקי מתלה. בנוסף, חשוב לבצע בדיקה תקופתית של מצב הסוללה והטעינה. תחזוקה נכונה מבטיחה חוויית נהיגה מיטבית, חיסכון בעלויות ותפקוד יעיל של הרכב לאורך שנים.

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב מעידים לרוב על תקלה במנוע או במערכת הקשורה אליו. במאמר זה נציג את הסיבות הנפוצות לתופעה, כמו חיישן תקול, דליפת אוויר או בעיות במצערת, ונציע פתרונות מעשיים לטיפול יעיל. תחזוקה שוטפת ושימוש בחלקים איכותיים יכולים למנוע בעיות אלו ולשמור על ביצועי הרכב לאורך זמן.

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב מספק טיפים מעשיים לחיסכון בעלויות תחזוקת הרכב מבלי להתפשר על איכות. במאמר תמצאו הסבר על סוגי הטיפולים הנפוצים, טווחי המחירים המומלצים, ודרכים לזהות אפשרויות משתלמות לרכישת חלקי חילוף. שמירה על רכב מתוחזק כראוי יכולה להאריך את חייו ולמנוע הוצאות מיותרות, והכל בליווי עצות מקצועיות שיעזרו לכם לקבל החלטות חכמות.

error: Content is protected !!