מהו תהליך מכירת רכב לפירוק?

הרכב שלכם לא תקין? ישן ממש? ברוב המקרים הדבר הנכון ביותר לעשות עם הרבה הוא למכור אותו לפירוק. ישנם מגוון חברות שמתעסקות ברכישת רכבים ישנים/ לא תקינים, החברה קונה רכבים לפירוק לחלקים. לאחר מיכן החברות מוכרות את החלקים התקינים ואת ברזל הרכב מוכרות למפעלי ברזל שמבצעות לו תהליך גריטה ומחזור.

אז כפי שאמרנו קודם, מכירת רכב לפירוק הינו השלב האחרון בחייו של הרכב שלנו כאשר הוא עבר תאונה קשה שגרמה לו לטוטלוס (השבתה מלאה שגרמה לירידתו מהכביש לצמיתות) או שהוא פשוט כבר ממש ישן ו"עשה את שלו", ולכן סיכויי המכירה שלו מאוד נמוכים, וגם אם תצליחו למכור אותו כנראה שזה יהיה בתמורה זעומה שלא משתלמת בדרך כלל.

מהו שוויו של רכב שנמסר לפירוק?

אז כמובן שזה תלוי… תלוי במצבו הכללי של הרכב, במצב המכני שלו, במצבם של החלקים המרכזיים שלו כמו שלדה, מנוע, גיר וכדומה ושל עוד מגוון פרמטרים. כשתשלחו את הרכב שלכם לפירוק החברה שתבצע את תהליך רכישת הרכב שלכם תבדוק באופן מעמיק את המחיר שניתן לקבל עבורו בהתחשב בכל הפרמטרים שציינו קודם. אך יש לקחת בחשבון כי זה לא יהיה מחיר מחירון כמובן. רכבים לפירוק מחירם נמוך בהרבה מהשווי שלהם בשוק. טווח המחירים שתקבלו עבור הרכב שלכם יהיה בסביבות ה- 10% משוויו במידה והיה תקין.

למי נמכור את הרכב שלנו?

ישנם מגוון מגרשים/ חברות שמבצעות את קניית הרכב שלכם לצורך פירוק לחלקים. אבל מאוד חשוב לבדוק פרטים על החברה שאתם בוכרים למכור לה את הרכב. האם יש עליה המלצות, מה הוותק שלה בתחום, האם היא כוללת שירותי גרירה של הרכב הישן וכדומה. התייחסו לתהליך זה בדיוק כמו תהליך של רכישת רכב בו אתם בודקים את כל המידע, זה תהליך חשוב לא פחות.

מה התהליך של פירוק רכב ומה הוא דורש מבעל הרכב?

לאחר שהחלטתם שאין מנוס ממכירת רכב לפירוק, ישנו תהליך מסודר של פעולות שעליכם לבצע:

  1. תחילה, ביטול רישיון הרכב במשרד התחבורה. עליכם להגיע למשרד התחבורה פיזית או לשלוח מיופה כוח שמיניתם.
  2. לאחר מיכן, התייצבות במשרד הרישוי עם רישיון הרכב ותעודת זהות שלכם. במשרד הרישוי תדרשו למלא טופס לביטול רישום הרכב.
  3. לבסוף, כשביטלתם את רישיון הרכב, דעו כי אסור לכם לנסוע אתו אלא אם אתם נוסעים אתו למגרש הפירוק.

לסיכום, מכירת רכב לפירוק הינו תהליך קצר יחסית ולא מסובך, אך יחד עם זאת חשוב לבצע את כל התהליך בצורה מסודרת ולדאוג לבחור חברה אמינה לפירוק רכבכם.

 

מאמרים נוספים:

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

בעיות במערכת ההיגוי של הרכב עלולות לפגוע בבטיחות ובביצועי הנהיגה. מאמר זה יספק לכם מדריך מעשי לזיהוי ולפתרון בעיות נפוצות בהיגוי, כולל רעידות, חופש מיותר בהגה, סטיית רכב או רעשים חריגים. תלמדו על סימנים מוקדמים לתקלות, דרכי תחזוקה מונעת וטיפים מעשיים לשיפור פעולת ההיגוי – בין אם מדובר במערכת הידראולית או חשמלית. פתרו את הבעיות במהירות ושמרו על נסיעה בטוחה ונוחה.

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים ברכב חשמלי שונים במעט מרכב בנזין, אך הם חיוניים לשמירה על ביצועי הרכב לאורך זמן. בטיפולים יש לשים דגש על רכיבים כמו בלמים, בולמי זעזועים, מערכת הקירור וחיזוקי מתלה. בנוסף, חשוב לבצע בדיקה תקופתית של מצב הסוללה והטעינה. תחזוקה נכונה מבטיחה חוויית נהיגה מיטבית, חיסכון בעלויות ותפקוד יעיל של הרכב לאורך שנים.

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב מעידים לרוב על תקלה במנוע או במערכת הקשורה אליו. במאמר זה נציג את הסיבות הנפוצות לתופעה, כמו חיישן תקול, דליפת אוויר או בעיות במצערת, ונציע פתרונות מעשיים לטיפול יעיל. תחזוקה שוטפת ושימוש בחלקים איכותיים יכולים למנוע בעיות אלו ולשמור על ביצועי הרכב לאורך זמן.

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב מספק טיפים מעשיים לחיסכון בעלויות תחזוקת הרכב מבלי להתפשר על איכות. במאמר תמצאו הסבר על סוגי הטיפולים הנפוצים, טווחי המחירים המומלצים, ודרכים לזהות אפשרויות משתלמות לרכישת חלקי חילוף. שמירה על רכב מתוחזק כראוי יכולה להאריך את חייו ולמנוע הוצאות מיותרות, והכל בליווי עצות מקצועיות שיעזרו לכם לקבל החלטות חכמות.

error: Content is protected !!