כיוון פרונט

אפילו מי שלא מכיר את המושגים השונים בעולם הרכב שמע לא פעם את המושג כיוון פרונט. אז מה זה בעצם ? מתי חשוב לבצע כיוון פרונט ? ולאיזה מוסך כדאי לפנות ? בואו נבין את העניין .

כיוון פרונט מהו ?

פעולת כיוון הפרונט היא פעולה אשר מכוונת את זווית המתלה – הזווית המדויקת בה יפגשו הצמיגים הקדמיים את הכביש.
ישנם 2 סוגי כיוון

  • קסטר
  • קמבר

לכל אחד מהם ישנן מידות מדויקות לפי יצרן הרכב , כל רכב והזווית והמידות שלו.
הצמיגים הקדמיים של רוב המכוניות מקבילים אחד לשני ב100% או כמעט.

** במקרים מסוימים המידות משתנות זה כמובן לא לטובת בעל הרכב אלא למען יצרני המכוניות , שינוי המידות גורם לקיצור חיי הצמיג.

 

מתי נעשה כיוון פרונט ?

כאשר יש צורך לעשות כיוון פרונט ולא נעשה אנו מכניסים את עצמנו למצב בטיחותי מסוכן! כיוון הפרונט מבטיח נסיעה בטוחה ורצוי לעשות פעולה זאת באופן שגרתי, בכל פעם שעושים תיקון שקשור לציריה הקדמית, לגלגלים, וכו' רצוי לעשות גם כיוון פרונט.

להלן מקרים בהם יש לבדוק כיוון פרונט –

  • כאשר במהירות בינונית ההגה מתחיל לרעוד (לא בטוח שהבעיה תיפתר אך צריך לבדוק זאת דבר ראשון).
  • כמובן לאחר תאונה, כל תאונה.
  • כאשר יש תחושה שההגה קל או קשה מידי.
  • כשישנה שחיקת צמיגים מוגזמת ולא אחידה.
  • אם פגענו במדרכה.
  • בלאי
  • לעיתים רחוקות תיקונים בכרב אשר גם ידרשו לעשות כך.

כאשר אתם מבקרים במוסך , בעל המוסך ידע לומר לכם בדיוק מתי כדאי לעשות כיוון פרונט. ובאותה הזדמנות שאלו גם על כיוון אחורי. (מעטים הרכבים אשר זקוקים לכך אך יש לוודא).
**במידה ומותקן ברכב שלכם סרן אחורי בגלגלים האחוריים, אז יש צורך לעשות כיוון גם להם.

 

על מנת לעשות כיוון פרונט יש מכוני כיוון המיועדים לכך. בנוסף אפשר לפנות למוסך מוסמך , בדרך כלל מוסכים שעושים כיוון פרונט מתמחים בכל הקשור לגלגלים צמיגים וכד'. בסופו של דבר חשוב לוודא שהכיוון שנעשה , נעשה בהתאם להוראות היצרן. (רוב המכונים והמוסכים משתמשים בציוד ממוחשב אשר נחשב למדויק יותר).

 

עשיתם כיוון פרונט וגיליתם תקלה אחרת באחת המערכות ברכב ? בכר חלפים מציעים לכם מגוון חלפים במחירים הוגנים לכל כיס, איכות גבוהה ומשלוח עד בית הלקוח .

 

מאמרים נוספים:

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

איך לזהות ולפתור בעיות נפוצות במערכת ההיגוי של הרכב

בעיות במערכת ההיגוי של הרכב עלולות לפגוע בבטיחות ובביצועי הנהיגה. מאמר זה יספק לכם מדריך מעשי לזיהוי ולפתרון בעיות נפוצות בהיגוי, כולל רעידות, חופש מיותר בהגה, סטיית רכב או רעשים חריגים. תלמדו על סימנים מוקדמים לתקלות, דרכי תחזוקה מונעת וטיפים מעשיים לשיפור פעולת ההיגוי – בין אם מדובר במערכת הידראולית או חשמלית. פתרו את הבעיות במהירות ושמרו על נסיעה בטוחה ונוחה.

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי – כל מה שצריך לדעת

טיפולים ברכב חשמלי שונים במעט מרכב בנזין, אך הם חיוניים לשמירה על ביצועי הרכב לאורך זמן. בטיפולים יש לשים דגש על רכיבים כמו בלמים, בולמי זעזועים, מערכת הקירור וחיזוקי מתלה. בנוסף, חשוב לבצע בדיקה תקופתית של מצב הסוללה והטעינה. תחזוקה נכונה מבטיחה חוויית נהיגה מיטבית, חיסכון בעלויות ותפקוד יעיל של הרכב לאורך שנים.

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב: סיבות נפוצות ופתרונות מומלצים

טורים גבוהים ברכב מעידים לרוב על תקלה במנוע או במערכת הקשורה אליו. במאמר זה נציג את הסיבות הנפוצות לתופעה, כמו חיישן תקול, דליפת אוויר או בעיות במצערת, ונציע פתרונות מעשיים לטיפול יעיל. תחזוקה שוטפת ושימוש בחלקים איכותיים יכולים למנוע בעיות אלו ולשמור על ביצועי הרכב לאורך זמן.

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב: איך לחסוך בעלויות ולשמור על הרכב שלכם

מדריך למחירי טיפולים לרכב מספק טיפים מעשיים לחיסכון בעלויות תחזוקת הרכב מבלי להתפשר על איכות. במאמר תמצאו הסבר על סוגי הטיפולים הנפוצים, טווחי המחירים המומלצים, ודרכים לזהות אפשרויות משתלמות לרכישת חלקי חילוף. שמירה על רכב מתוחזק כראוי יכולה להאריך את חייו ולמנוע הוצאות מיותרות, והכל בליווי עצות מקצועיות שיעזרו לכם לקבל החלטות חכמות.

error: Content is protected !!