מצבר או אלטרנטור – איך יודעים מה התקלה?

בעיות ברכב הן תסכול של ממש, על אחת כמה וכמה כשהוא פשוט מסרב להניע. לעתים קרובות, מקור הבעיה הוא אלטרנטור או מצבר לרכב שהגיע יומו, שני רכיבים קריטיים העובדים יחד כדי להניע את הרכב. המצבר מטרתו להניע את המנוע פשוטו כמשמעו, בעוד האלטרנטור מבטיח שהסוללה תישאר טעונה ופועלת, כדי שהמערכות החשמליות ברכב יפעלו גם הן.

 

ברגע של תקלה, חשוב לזהות מי מהשניים אשם בה על מנת לבצע את התיקון באופן מהיר ואיכותי. 

 

מצברים – מתי הם אשמים?

תוחלת החיים של מצבר לרכב נעה לרוב בין שלוש לחמש שנים, אך גורמים שונים עלולים לקצר את התקופה. חשוב לזהות את הסימנים למצבר שעומד לסיים את חייו, כדי למנוע מצב בו תמצאו עצמכם תקועים באמצע הדרך חסרי אונים. הנה כמה מהסימנים העיקריים:

 

✱ זמן הנעה איטי – אם אתם מנסים להניע את הרכב אך לוקח לו יותר זמן מהרגיל, ייתכן שהסיבה היא מצבר שמאבד מכוחו. 

✱ פנסים עמומים ובעיות חשמל – אם הפנסים הקדמיים או נורות לוח המחוונים נחלשו, הדבר עלול להצביע על מצבר חלש. 

✱ נורת אזהרה – ברכבים שונים קיימת נורת מצבר אשר נדלקת אם המצבר לא נטען כראוי.

✱ מצבר נפוח – חשיפה לטמפרטורה קיצונית עלולה לגרום להיווצרות בליטות על גבי המצבר, סימן פיזי המעיד על כך שהוא מתקרב לסוף חייו.

✱ גיל – אם המצבר שלכם בן יותר משלוש שנים, מומלץ להתחיל לבדוק אותו באופן קבוע או לשקול החלפה כדי למנוע בעיות לא צפויות.

 

חוששים שזה הסוף של המצבר? התייעצו עם המומחים של מצבר בקליק

 

ואיך אפשר לדעת מתי אלטרנטור אשם?

אלטרנטור מספק את הכוח למערכות החשמליות ברכב ותומך בסוללה. תקלה באלטרנטור עלולה לפגוע גם בסוללה ובנוסף, ברכיבים החשמליים ברכב. הנה כמה מהסימנים שכדאי לשים לב אליהם בהקשר אליו:

✤ מצבר לא עובד – אם שוב ושוב המצבר מסרב לעבוד לאחר שנטען במלואו או קיבל זרם חשמלי, ייתכן שהאלטרנטור לא מצליח לבצע את תפקידו. 

✤ תקלות חשמליות – כאשר האלטרנטור לא מספק כוח, ייתכן שתבחינו באורות מהבהבים או עמומים, חלונות שפועלים לאט יותר או מערכות חשמליות אחרות אשר אינן תקינות. 

✤ ריח של גומי שרוף – רצועה שחוקה עלולה להתחמם יתר על המידה ולפלוט ריח של גומי שרוף, כך הדבר נכון לגבי האלטרנטור ברכב שלכם.

 

הכירו את הרכב שלכם

הסוד למניעת תקלות כאלו ואחרות, הוא להכיר את הרכב שלכם ככל האפשר. כך, אם חלילה נוצר לפתע רעש לא מוכר, תדעו לשים לב לכך ולגשת לנסות לאתר את הבעיה מהר ככל האפשר. ככל שתעשו זאת, תחזרו לכביש מהר יותר כשהרכב הוחזר למצבו התקין. נסיעה בטוחה! 

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!