רכב היברידי – מה זה בכלל והאם כדאי ?

עולם הרכב מתקדם וכולנו רוצים להתקדם איתו כדי שתהיה באפשרותנו לרכוש את הרכב הכי טוב בעבורנו, כאן בדיוק עולה התהייה לגבי הרכב ההיברידי.

נתחיל מבראשית, מהו רכב היברידי ?

הרכב ההיברידי עלה על הכביש ונכנס לחיינו לפני כעשרים שנה , מאז כמובן הוא ממשיך להתפתח ולהתקדם ואף ליצור עניין ופופולריות רבה. רכב היברידי הוא רכב המשולבים בו שני סוגי מנועים. מנוע אחד הוא מנוע בעירה שפועל על שלל סוגי הדלק והמנוע השני הוא מנוע חשמלי.
אחוזי הפעילות של כל אחד מהמנועים משתנה בין רכב לרכב ובין אופי נסיעה אחד לאחר.

יתרונות

  • חיסכון בדלק בנסיעות עירוניות פועל בעיקר המנוע החשמלי (תיעדוף ממוחשב על פני מנוע הבעירה). קיים גם מנגנון כיבוי מנוע אוטומטי בכל עצירה מוחלטת , כן כן אפילו ברמזור. התכונות הללו יכולות לחסוך (בחישוב גס) עד 50% בצריכת הדלק, ובטווח הרחוק מדובר בחיסכון גבוה בהוצאה שוטפת.
  • הפחתת רעש מנוע בניגוד למנוע הבעירה הרועש המנוע החשמלי כמעט ולא משמיע רעש בזמן שהוא פועל, מגיב בצורה חלקה , מיידית וללא רעידות.
  • שמירה על איכות הסביבה והפחתת זיהום האוויר אחוזי הגזים שמזהמים ונפלטים מהמנוע בזמן פעילות המנוע ההיברידית יורד בצורה דרסטית . כך אנחנו מקבלים אוויר נקי יותר ושומרים על איכות הסביבה – גם אנחנו לא אקולוגים במיוחד.
  • הנחת מס נכון להיום במדינת ישראל יש הנחות מס על רכישת רכבים היברידיים כדי לעודד שמירה על סביבה ואוויר נקי.

חסרונות

  • קרינה ברכב ההיברידי אמנם זיהור האוויר פוחת בצורה משמעותית אך קיימת הסוללה החשמלית אשר יש חשש לחשיפה מוגברת של קרינה אלקטרומגנטית ופגיעה כלשהי בסביבה.
  • צריכת דלק אמנם בנסיעות עירוניות המנוע החשמלי הוא הדומיננטי אבל בנסיעות ארוכות מנוע הבעירה הוא המועדף (אותו תיעדוף ממחושב של המערכת) כך שאם הנסיעות שלכם הן בדרך כלל בין עירוניות קחו את זה בחשבון.
  • אופי נסיעה למרות ההאצה המהירה והקלילה של המנוע החשמלי יש כאלו שיאמרו שהרכב ההיברידי כבד ומסורבל.
  • עלות ראשונית לרכב היברידי העלות גבוהה מזו של רכב עם מנוע בעירה. (החיסכון הוא בתפקוד הרכב לטווח הארוך).

בשורה התחתונה – אם חשוב לכם לשמור על איכות הסביבה, לחסוך בהוצאות דלק לטווח הארוך ואתם נוסעים בעיקר בתוך העיר אז רכב היברידי הוא פתרון נהדר בשבילכם.

 

בבכר חלפים תוכלו למצוא גם חלפים היברידיים באיכות גבוהה במחיר משתלם. קיימת אפשרות להזמנה קלילה גם דרך אתר המאובטח ברמה גבוהה, ומשלוחים לכל חלקי הארץ.

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!