מערכת המיזוג ברכב

מערכת המיזוג ברכב , מערכת נאמנה ששעה אחת בלעדיה בחודשי הקיץ החמים יכולה להוציא מהדעת גם את הדאלי לאמה. אז בואו נראה איך היא עובדת ומה אנחנו יכולים לעשות על מנת לשמור עליה.

מערכת המיזוג ברכב מורכבת מכמה חלקים

  • מדחס (קומפרסור) החלק המרכזי, אחראי ליניקת הגז ודחיסתו אל המעבה בלחץ גבוה.
  • מעבה (רדיאטור) מיקומו בחזית הרכב ומורכב מצינורות המובילים נוזל. תפקידו של המעבה הוא לפזר את החום הנפלט כתוצאה מפעולת המדחס. לצידו של המעבה נמצא מאוורר תפקידו הוא לקרר את המערכת מהחום שנפלט מדחיסת הגז.
  • מייבש מתפקד כמסנן וסופח את הלחות שהצטברה במערכת המיזוג.
  • מאייד (מאדה מזגן) נמצא בתוך תא הנוסעים ותפקידו לקבל את הגז הקר ולהוציא אלינו אויר קריר ונעים בעזרתו של המפתוח.
  • מפוח מנוע חשמלי קטן האחראי על דחיסתו ושאיבתו של האוויר מחלל הרכב וחזרה.

המערכת עובדת על המנוע , המנוע עובד על גז אשר פועל מהדלק לכן גם המזגן (שפועל על הצתת המנוע) גוזל מצריכת בדלק הכללית. אז הנה לכם זהו אינו מיתוס ואכן צריכת הדלת מושפעת מהפעלתו של המזגן.

אחרי שהבנו מול מה אנחנו עומדים השאלה היא איך שומרים על מערכת המיזוג ברכב ?

ובכן כמו כל דברים בחיים – לתחזק אותה! (חלק מהפעולות יידרשו איש מקצוע.)

  • לבצע אחת לתקופה נקיון \ החלפה של פילטר אוויר שצובר לכלוך.
  • במהלך החורף להפעיל את המזגן לפחות אחת לחודש כדי למנוע התייבשות של המדחס.
  • לאחר החורף להסיר ממעברי האוורור והמיזוג אבק ובוץ שהצטברו עליהם על ידי שטיפה.
  • לנקות את מערכת המיזוג מלחות אחת לתקופה.
  • לבדוק את מערכת המיזוג ברכב אחת לעונה.

תקלות נפוצות במערכת המיזוג

אם המזגן ברכב הפסיק לקרר , קודם כל מצטערים לשמוע עכשיו בואו נראה מה יכול להשתבש.

  • דליפת גז היא התקלה השכיחה ביותר במערכת המיזוג לרכב. מערכת זו היא סגורה ולא אמור לצאת ממנה גז לכן אם יש חוסר כנראה יש דליפה והיא יכולה להגירם משתי סיבות – קרע בצינורות הגז או דליפה מהמעבה (כמו שכתוב למעלה הוא בחזית הרכב והוא יהיה הראשון להיפגע ממכה בחזית).
  • הצטברות לכלוך במסנן לאחר תקופה ממושכת של שימוש או אי שימוש במערכת במיזוג מצטברים לכלולים ולחות במסנן מה שיביא לסתימה במסנן וחוסר בתפוקת המזגן. (מומלץ להחליף אחת לשנה).
  • תקלה במדחס כפי שציינו קודם המדחס עלול להתייבש לכן הפעילו אותו אחת לחודש גם בימים שאין בו צורך.

כאשר אנחנו נכנסים לרכב אחרי כמה שעות שהוא עמד בחום, בשמש הקופחת יש לאוורר את הרכב , לפתוח חלונות על מנת לאפשר תחלופה של אוויר ולהשאיר ככה גם מספר דקות לאחר שהדלקתם את המזגן. רצוי לתת תשומת לב במהלך הנסיעה לשעון חום המנוע – אם הוא מתחמם יתר על המידה יש לכבות את המזגן ולוודא שחום המנוע יורד.

 

נתקלתם בבעיה ? המזגן לא מקרר ?
אצל בכר חלפים תוכלו למצוא מגוון חלפים המתאימים למערכת במיזוג ברכב .
חלקים איכותיים במחיר הוגן לכל כיס עם משלוח על בית הלקוח לכל חלקי הארץ.

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!