עצות חמות לנהיגה בקיץ

השמש והחום הם לא החברים הכי תומכים בזמן נהיגה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד מולם.

החום גורם לחוסר איזון ברמת העייפות , הריכוז והסבלנות. השפעה זו גוברת בשעות החמות של הצהריים או מיד לאחר ארוחה טובה. כמו שיש נהיגת חורף ישנה גם נהיגת קיץ , באקלים הלוהט שלנו חשוב במיוחד להקפיד על כמה כללים.

  • להמנע מנסיעה בשעות החום הכבד – בימים חמים מומלץ לתכנן נסיעות (במיוחד ארוכות) לשעות הבוקר או שעות הערב . החום מגביר את הסיכוי לתאונות עקב עייפות ופגיעה בריכוז.
  • ערנות !! – על אף שברוב ככל המכוניות היום ישנו מזגן מרענן גם תנאי החוץ משפיעים עלינו בזמן הנהיגה , חשוב לזכור שגם אם אנחנו רעננים לא בטוח שכל הנהגים סביבנו נמצאים באותו המצב לכן לשים לב לנהגים אחרים שאולי עייפים , מסונוורים מהשמש או סתם ישנן הסחות דעת ברכב.
  • לפתוח חלון מידי פעם – כאשר רכב עומד זמן מה הטמפ' שלו יכולה להגיע עד ל70 מעלות! ואפילו עם המזגן הכי עוצמתי החום המורגש ברכב בתחילת הנסיעה יכול להיות מסוכן לרמת הריכוז, על אחת כמה וכמה כאשר אנחנו נוסעים עם ילדינו. לכן מומלץ לפתוח את החלון בתחילת הנסיעה לכ2-3 דקות על מנת לאפשר לאוויר החם לצאת ובמהלך נסיעות ארוכות מומלץ לפתוח מידי פעם את החלון כדי להתחבר אל הסביבה , לשמור על רעננות ועל הדרך להחליף את האוויר הממוחזר של המזגן.
  • אביזרי רכב נגד חום – בימים החמים מומלץ לעשות שימוש באביזרים שיקלו עליכם בפני החום כגון כיסוי רכב שיגן על צבע הרכב בפני השמש ומגני שמש שיספקו צד יחסי וימנעו חום ישיר של קרני השמש.
  • משקפי שמש – לכולנו זאת נשמעת נקודה די מיותרת כי מי לא יוצא בקיץ עם משקפי שמש? אז זהו שיש כאלה שלא! משקפי השמש הן מצרך חובה לנהג הישראלי כשהשמש כאן בוהקת ויכולה לפגוע (לרוב פוגעת) באיכות הראיה, טעויות באומדן מהירות ומרחק בזמן קצר וגורמת למצמוצים. משקפי שמש עם הגנה טובה מרגיעות את העיניים בזמן נהגיה (וגם בכללי בקיץ).
  • התרעננות קלה – כל אחד יודע את גבולותיו , עם עייפות לא מתעסקים! הנהיגה היא פעולה מעייפת והעייפות גורמת לטשטוש בראיה , עליה בלחץ הדם והאטה בתגובה. במידה ואתם נוהגים והעייפות גוברת , עצרו בצד במפרץ מותאם | תחנת רענון קרובה למען חילוץ איברים ושתייה מרעננת ואולי משהו קליל לנשנש. עבור ילדכם התרעננות גם תועיל מכיוון שנסיעות ארוכות עלולות לגרום לשיעמום והגברת הסחות הדעת.
  • סכנת החלקה גם בקיץ – אבק , חול , שמן או שילוב של המוזכרים יכולים לגרום להחלקה ממש כמו בחורף, יש לנסוע בזהירות , לבלום בזהירות ולשים לב למפגעים בכביש.
  • יוצאים מהרכב? בדקו שכולם יצאו ואף אחד לא נשאר מאחור.

סבלנות חברים סבלנות ! במיוחד בחודשי יולי אוגוסט , כאשר הילדים בחופשה יש להקפיד על כללי הזהירות ולנסוע על פי הדרך. סבלנות היא עצה שמתאימה לנו בכל מזג אוויר אבל בקיץ? לכולנו חם אז בבקשה , סבלנות .

צריכים אביזרים לרכב שיעזרו לכם בימים החמים? בכר חלפים מציע מגוון של אביזרים וחלפים לרכב במחיר הוגן לכל כיס , איכות גבוהה ומשלוח עד בית הלקוח.

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!