טיפים לנהיגה בטוחה בלילה

עכשיו שהיום מתקצר ויש יותר שעות של חושך, חשוב שנהיה מודעים למגבלות שיש לנו בכביש על מנת שנוכל לנהוג בבטחה, והלגיע הביתה בשלום.

שדה הראייה מוגבל, סנוור ועייפות מצטברת הופכים את הנהיגה להפך הגמור ממה שהיא אמורה להיות בפועל, ממוקדת עם פניות מתונות, בלימה רכה, האצה עדינה ונסיעה איטית יותר תוך הקפדה על שמירת מרחק. נהיגה לילית יכולה להיות קלילה אם רק תקפידו להתנהל על פי הטיפים הבאים:

להיות רואים ונראים – בשעות הלילה, שלא כמו בשעות היום, הדרך היחידה שלנו להיראות כשאנו בתוך הרכב היא פנסי הרכב על כל סוגם. לכן יש להקפיד על תקינותם של הפנסים. עם זאת כדאי גם לזכור – פנסים ראשיים (קדמי ואחורי) מלוכלכים (בוץ, אבק וכו') מפחיתים באופן ניכר את יעילות מערכת התאורה ברכב. לכן יש להקפיד על ניקיון הפנסים למען תהיה לנו הראות המיטבית וגם אותנו יראו כהלכה. חשוב לעשות בדיקת כיוון אורות (במוסך) על מנת לוודא שהפנסים מכוונים כמו שצריך.

סנוור מלפנים- לא פעם סונוורנו על ידי הרכב שמגיע מולנו. סנוור זה עלול להיות מסוכן מאוד בהשלכותיו. העיניים נעצמות באופן אינסטינקטיבי על מנת להגן על עצמן והמשמעות לכך היא שאנו יכולים לסטות מהמסלול, נאבד כיוון ונתנגש. לכן אם הרכב הבא מולכם מסנוור אתכם יש
✓ להפנות את המבט אל הפס הצהוב המסמן את השוליים במטרה לשמור על קשר עין רצוף עם הכביש.
✓ להאט את הקצב
✓ להבהב באורות גבוהים פעם או פעמיים קצרות לעבר הנהג, סימן המורה לו להסיר את האורות הגבוהים.

סנוור מאחור – אם הסנוור הוא מאחוריכם כדאי לעשות כך :
✓ להעביר את המראה המרכזית למצב לילה
✓ להפנות מבט אל הפס הצהוב המסמן את השוליים על מנת ליצור קשר עין רציף עם הכביש
✓ להאט
✓ להפעיל את מערכת האיתות הכללית (אורות חירום) לכמה רגעים על מנת לסמן לנהג מאחוריכם להסיר את השימוש באורות הגבוהים

למנוע סנוור – כאשר מחשיך בחוץ יש להשתמש באורות המעבר של הרכב. באורות הגבוהים יש להשתמש לפרקי זמן קצרים כמובן אם אין אף רכב בתנועה אשר נמצא בכיוון הנגדי. בנוסף יש להימנע מלהפעיל אורות ערפל שלא לצורך מכיוון שאלו הם פנסים חזקים הגורמים לסנוור.

ערנות -לעייפות יש השפעה על נהיגה, רמת הריכוז שלנו יורדת וזמן התגובה מתארך. על מנת לשמור על עירנות נסו לעשות כמה מהפעולות הבאות
✓ כאשר חם לנו או קר לנו מידי אנו מנומנמים ולא מרוכזים, לכן הקפידו על מזג אוויר נעים מהחלון | מזגן ובכל מקרה תמיד דאגו להשאיר חלון פחות לפרקי זמן בכדי לבצע סירקולציה באוויר הרכב.
✓ עצרו להתרעננות במקום בטוח שטפו פנים, תשתו ותאכלו משהו קטן (ואולי אפילו מתוק).
✓ אם רמת העייפות גבוהה – ותרו על ההגה. סעו עם חברים, במוניות או בתחבורה ציבורית.

שמירת מרחק – חשובה ביותר במיוחד בדרכים בין עירוניות במהירות גבוהה שם זמן התגובה מתקצר, אך כמובן חשובה גם בעיר באזורים המוגבלים כמו רחובות קטנים או סביבת גני ילדים. כשאנו שומרים מרחק שדה הראייה שלנו גדל וכך גם טווח הביטחון. משמעות שמירת המרחק היא האם נספיק לבלום או שמא חלילה המקרה יגמר בתאונה.

עדשות ראייה | משקפי ראייה – מרכיבי משקפיים או עדשות מגע מחויבים על פי חוק להשתמש בהם בעת נהיגה (כדאי לדעת: אי שימוש במשקפיים או בעדשות מגע עלול גם ליצור בעיה מול חברת הביטוח במקרה של תאונה). מכיוון שבשעות החשיכה שדה הראייה מוגבל יותר לעומת שעות היום יש להקפיד להשתמש באביזרי ראייה. ישנם השומרים זוג משקפיים רזרבי באוטו.

נסיעה איטית ומבוקרת – שדה הראייה שלנו מוגבל בין אם מעייפות בשעות הערב או החושך המגיע עם שעות אלו, ולכן חשוב לשמור על נסיעה איטית בהתאם לחוק והימנעות מעקיפות מיותרות. אמנם יקח עוד מספר דקות להגיע הביתה אבל תוכלו לדעת שאתם מגיעים בשלום.

מאחלים לכן נסיעה בטוחה.

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!