פנצ'ר בזמן נהיגה

מה זה אומר שאנו מרגישים שההגה מושך אותנו לאחד הכיוונים? מה עושים כאשר חלילה מתפוצץ גלגל בזמן נהיגה? ובאופן כללי כשיש פנצ'ר?

בימינו שלא כמו פעם, הצמיגים איכותיים, לכן הבלאי שלהם פוחת אך עדיין צריך להיות ערניים לגבי צמיגי הרכב שלנו. אם ישנו פנצ'ר בגלגל אך הוא לא נקרע או התפוצץ כנראה שתהיה דליפת אוויר אטית מאוד, וע"י הסתכלות יומיומית על הגלגלים תוכלו להבחין בדליפה זו ולטפל בהתאם.

אם דליפת האוויר מורגשת בזמן נהיגה (ההגה מושך לכיוון הגלגל הדולף)

✓ להחזיק את ההגה בשתי הידיים היטב ולשמור על כיוון הנסיעה.
✓ להאט ככל האפשר
✓ לעצור את הרכב בשול הדרך במקום בטוח, להפעיל אורות חירום, ללבוש אפוד זוהר (הלבישה תתבצע בתוך הרכב), להעביר את הנוסעים מעבר למעקה הבטיחות, להציב משולש אזהרה ולהחליף את הגלגל בגלגל הרזרבי.
✓ במקרה ואין סביבנו מקום עצירה בטוח עדיף לנסוע על הג'אנט!! עצירה במקום לא בטיחותי מסכנת חיים.

לאחר עצירה בטוחה והחלפת גלגל סעו לפנצ'ריה הקרובה, החליפו את הגלגל ובדקו את תקינותם של שאר צמיגי הרכב.

 

אם הצמיג התפוצץ בזמן נהיגה

יש להאט את כלי הרכב ולהביא אותו לעצירה במקום בטוח, גם במחיר של הריסת הצמיג ונסיעה הג'אנט.

✓ אחזו היטב בהגה על מנת לשלוט בהתנגדות המשיכה לכיוון הצמיג התקול.

✓ להאט ככל האפשר (גיר אוטומט, מורידים הילוך מD ל2 ואז ל1)

✓ לעצור בשול | במקום בטוח, לבישת אפוד זוהר, הצבת משולש אזהרה בזהירות רבה, לעבור את מעבר למעקה הבטיחות ולקרוא לשירות דרך או שירות פרטי של הביטוח. ( נתיבי ישראל – 2120* כביש 6 – 6116* או 03-9081111 מנהרות הכרמל – 5424* או 04-6895424) במידה ואין שירות כזה בסביבתכם החליפו גלגל בזהירות ובמהירות.

✓ הגיעו לפנצ'ריה החליפו את הגלגל ובדקו את תקינותם של שאר צמיגי הרכב. זכרו כי הצמיג הרזרבי קטן במידותיו לכן אין לנסוע איתו מרחקים גדולים, אלא רק עד לפנצ'ריה הקרובה ולא מעל 80 קמ"ש.

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!