הכנה לטסט – 10 טיפים חשובים

כולנו מכירים את הרגע בו הגיע הזמן לגשת למבחן הרישוי (טסט) השנתי, תוך תפילה שהכל תקין ולא יהיה צורך לחזור שוב. אז כדי למנוע מצבי לחץ וחשיבת יתר.

 

10 טיפים לפני שאתם מגיעים ליום הטסט.

✓ ביטוח – חידוש ביטוח הרכב בדרך כלל חופף עם תאריך הטסט, לכן חשוב לבדק שישנו ביטוח פעיל לרכב – ללא ביטוח פעיל אין באפשרותנו לעבור את הטסט.

✓ תשלום אגרת טסט – לקראת הטסט נשלח לבעל הרכב טופס לחידוש הטסט, וודאו כי אתם משלמים את האגרה לפני הטסט על מנת שתוכלו לגשת.

✓ צמיגים תקינים – קל לזהות צמיג בלוי, משופשף, ללא חריצים, סדקים של יובש וכד' . יש לוודא את תקינות הצמיגים לפני הטסט.

✓ תקינות הפנסים – בדיקה נוספת שאפשר לבדוק בעצמנו, וודאו כי כלל פנסי הרכב (ראשיים, אחוריים, איתות, ברקס, ערפל, גבוהים וכו') עובדים בצורה תקינה. ישנה נורה לא תקינה? החליפו בעצמכם או קפצו למוסך הקרוב העוסק בנושא.

✓ חלפים בלויים ברכב – טסט זו הזדמנות מצויינת להחליף חלק בלוי ברכב. ישנם מספר אפשרויות על מנת לחסוך במצבים כאלה, היעילות ביותר הן ללכת לחנות חלפי חילוף לרכב או למגרש לפירוק רכבים ולחסוך את הכסף על החלק במוסך ולשלם רק על עבודתם הנאמנה.

✓ פליטת עשן מהאגזוז – במקרים מסוימים ישנו רכב "מעשן" או במילים אחרות, פולט עשן מהאגזוז וזו סיבה מצויינת כדי לא לעבוד טסט, אז במידה ויש לכם ספקות שאולי הרכב מוציא עשן יותר מהרגיל, קפצו לחנות החלפים / המוסך הקרוב והתייעצו איתו אודות תוסף נכון לרכב.

✓ צופר תקין – בדיקה קלה שאנו עושים בעצמנו על מנת לוודא שהצופר תקין ובזמן אמת אפשר להתריע מפני סכנה.

✓ נזילות – כשמגיעים לטסט יש את החלק הזה שבודקים את הרכב מלמטה, אם ישנה נזילה מאחד הצינורות / חלקי הרכב תצטרכו לעשות את הטסט שנית. אם ישנה אפשות, לכו למוסך לבדיקה לפני טסט.

✓ תקינות הבלמים – בדיקת תקינות וכשירות הבלמים בטסט היא בדיקה מצילת חיים. יש לוודא כי הרכב עובר טיפול תקופתי בזמן וכך נדע כי בלמים תקינים גם בלי קשר לטסט.

✓ נקודה אחרונה שהיא יותר טיפ ערכי – תחזוקת רכב בזמן, ותחזוקה נכונה של הרכב במהלך השנה, תעניק לנו תחושה של ביטחון כל הזמן כי לרוב, רכב המתוחזק בצורה נכונה ובזמן נמצא תקין תמיד ועובר טסט. 

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!