דיאגנוסטיקה לרכב

בהשוואה לכל יצור חי גם הרכב שלנו סובל מדי פעם ממחלות (הלא הן תקלות) וזקוק לרופא. גם לו יש שלדה (שלד) המחזיקה את המערכת המאפשרת תפקוד תקין של הרכב. כאשר יש תקלה באחד ה"איברים" זה משפיע על השאר וכאשר אין אבחון נכון וטיפול מקצועי התוצאה יכולה להיות טראגית. ישנן תרופות סבתא (לדפוק על הרדיו והוא יעבוד כמו חדש) יש רפואה מסורתית (מכונאות כללית וחשמל) ויש רפואה עם מכשירים טכנולוגיים מתקדמים וכאן נכנס המושג דיאגנוסטיקה 

מהי דיאגנוסטיקה לרכב?

קודם, נפרש את המושג- דיאגנוסטיקה לרכב זהו אבחון. האבחון נעשה בעזרת מחשב המתחבר למערכות הרכב, וכך מתאפשרת דיאגנוסטיקה של כלל מערכות הבקרה ברכב כגון, אבחון תקלות במערכת תיבת ההילוכים האוטומטית, מערכת ניהול המנוע, מערכת מיזוג אוויר, מערכת ABS, מערכת הקודן,  התאורה וכריות האוויר.

כאשר ישנה דיאגנוסטיקה, המחשב מצביע על בעייה כללית במערכת בקרה מסוימת ולא על בעייה ספציפית, כך שעל מנת להגיע לשורש העניין ישנו צורך בטכנאי בעל ניסיון וידע רב הנדרש למציאת התקלה. למחשב יש את היכולת לכוון את הטכנאי אל גורם התקלה בכללי והטכנאי ממשיך ובודק מאותה נקודה את הדורם התקול באופן ממוקד. האבחון עוזר באיתור תקלות חשמליות או תקלות של מכונאות כללית.

דיאגנוסטיקה וקדמה טכנולוגית.

תחום הפיתוח הטכנולוגי בעולם הרכב עבר מהפכה של ממש. בין הפיתוחים הבולטים הוא ללא כל ספק התקנת מערכת ממוחשבת ומתוחכמת אשר מרכזת את השליטה על כלל מערכות הרכב. אנו לא מדברים על מחשב ניהול מנוע שנמצא כבר זמן רב יחסית. ככל שהרכבים השתכללו עם הזמן, התווספו עוד ועוד מחשבים כגון מחשב כרית האוויר, ABS, גיר, תאורה ואף מחשב לצמיגים. כיום, רכב ממוצע מאובזר בכ-5 מערכות ניהול ממוחשבות שונות.

כדי לתת את השירות המקצועי ביותר ללקוח, המוסך חייב להתעדכן בכל חידושי השוק ולהעסיק אנשי מקצוע בעלי הידע הדרוש להפעלת מערכות אלו במקום ייעודי. למעשה כל מערכות הרכב היום מנוהלות על ידי מחשב. עובדה זו מקשה ע למכונאי רכב לאתר את התקלה בעצמם מכיוון שאלו הן תקלו בלתי נראות לעין. פגיעה במערכות מסוימות עלולה לסכן את הנוסעים ברכב.

חושדים שישנה תקלה במחשב הרכב רצוי לגשת בהקדם לטיפול במוסך אשר מחזיק מכשור לדיאגנוסטיקת הרכב. יש לוודא כי במוסך ישנו חשמלאי רכב מיומן ובעל תעודות והוא מתמחה ספציפית בתחום זה. לרוב, ניתוח הנתונים יאפשר תוך זמן קצר זיהוי תקלות וכנראה גם ללא טעויות, כך תחסכו זמן, כסף ועוגמת נפש.

במידה וישנו חשד לתקלה במחשב הרכב רצוי לגשת בהקדם לטיפול במוסך המחזיק מחלקת דיאגנוסטיקה לרכב. חשוב לבחור במוסך אשר מעסיק חשמלאי רכב מוסמך ומיומן, אשר מתמחה ספציפית בתחום זה. ניתוח הנתונים יאפשר ברוב המקרים את זיהוי התקלה תוך זמן קצר וככל הנראה ללא טעויות. בכך נחסכים ללקוח/ה זמן, כסף ועוגמת נפש.

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!