נסיעה עם ילדים ברכב

אנו נכנסים לזמן בו החופשות קרבות, בין אם אלו הם החגים או החופש הגדול המתקרב בצעדי ענק, להורים שבינינו ישנם כבר תכנונים לאן לנסוע, וכמובן הילדים איתנו בכל נסיעה עם כל הציוד הנלווה הכרוך בדבר. אז איך אפשר להתכונן לנסיעה (במיוחדת לארוכות ביניהן) עם ילדים? קדימה לעבודה.

✓ הכינו את ילדיכם לנסיעה, כל אחד לפי רמת הבנתו כמובן, רצוי להסביר לילדים לאן נוסעים, כמה זמן תיארך הנסיעה וכדאי יהיה להציג את הנסיעה כהרפתקה או חוויה מהנה ולא כסימון יעד שאליו אנו אמורים להגיע ואז להתחיל להנות. אפשר לתכנן יחד עם ילדינו את ההפסקות על מנת לתת להם את התחושה שהם חלק מההכנה ויש להם דעה חשובה בנושא. יש לעודד את הילדים להכין או להביא איתם משחקים או פעילויות אחרות לנסיעה, גם מעביר את הזמן בכיף וגם תורם לתחושת השיתוף. קחו בחשבון לא להביא משחקים שעלולים להתפזר בכל האוטו עם חלקים קטנים או הרבה חלקים בכל גודל, צעצועים מרעישים שעלולים להפריע לנהג או להבהילו במהלך הנסיעה.

✓ מזון ושתייה יכולים להציל את המצב בעת הצורך. ארגנו שתייה קלה (עדיפות למים – גם בריא יותר וגם במידה ונשפך זה מתאדה ולא משאיר דבק), כריכים, פירות, חטיפים וכד' לפי טעמם של בני הבית על מנת למנוע עצירות מיותרות בחנויות נוחות בצידי הדרך שמחירי המוצרים שלהם בדרך כלל גבוהים מהממוצע. אחרי שהתארגנתם על מזון ושתיה זכרו להביא איתכם גם מגבונים, מפיות, שקיות אשפה (שאמורות להיות ברכב כדרך קבע), ואביזרים שונים שיכולים לעזור לכם לשמור על ניקיון ברכב.

✓ מוזיקה יכולה לשנות הכל! ברגע שיש מוזיקה שמשובבת את הנפש כל האווירה ברכב מתהפכת לטובה. מוזיקה יכולה להיות דרך העשרה לילדים (שפות, נוסטלגיה, תרבות וכו'..) וגם לימוד לכבד את בני המשפחה במידה ולא כולם מסכימים על אותו שיר.

✓ במידה ולא הבאתם משחקים או שמא המשחקים שארגנתם מראש כבר לא מועילים תמיד לעת צרה יש את משחקי הדרך הנמצאים בראשינו תמיד. אפשר לדוגמא לשחק באיתור מכוניות בצבע מסויים, כמה משאיות עוברות על פנינו, כמה מכוניות לא כסופות (או כל צבע אחר) ישנן, לספור דברים אחרים מלבד כלי תחבורה כגון שלטי חוצות (אפשר לפי צבעים גם) רמזורים, עצים, חיות, פנסי רחוב ולגדולים יותר – לאיזה עיר אנחנו קרובים יותר מבין שתי אפשרויות, הקראת שילוט, מספר כביש עליו אנו נמצאים ואף משחקים של ידיעת הארץ על מנת להעשיר את הידע של כל המשפחה.

✓ הפסקות במהלך הנסיעה יכולות להתבצע אך ורק במקומות המיועדים לכך ולא סתם בשולי הדרך! מלבד תחנות דלק ישנם מקומות עצירה בחיק הטבע רק זיכרו לא להשאיר לכלוך בביתם של בעלי החיים. תזמו או תכננו את העצירות על מנת להימנע מעצירות שירותים דחופות באמצע כבישים מהירים.

מה לא נעשה בנסיעה עם ילדים?

♡ נענה לשיחות טלפון חשובות.
♡ להתעצבן או לקלל נהגים אחרים.
♡ נעבור ב"עוד מקום אחד ודי" כאשר כולם כבר עייפים, לפעמים הכי טוב להמשיל לנסוע אל עבר היעד.

נסיעה נעימה.

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!