איך יודעים אם צריך להחליף מצבר?

איך יודעים אם צריך להחליף מצבר ברכב, מהן התקלות הנפוצות במצברים וכמה יעלה שירות של החלפת מצבר בבית הלקוח? – בשורות הבאות, תמצאו את כל המידע הרלוונטי כדי להתייעל ולחסוך כסף ברגעי חירום. 

 

איך יודעים אם מצבר הרכב מצריך החלפה?

באופן כללי, תוחלת החיים הממוצעת של מצבר רכב היא כ-3 שנים, אם כי חלק מהמצברים עשויים לסיים את הקריירה שלהם הרבה לפני. מתוך ניסיון אישי, אנחנו יכולים להגיד לכם שגם מצברים איכותיים לעיתים מתקלקלים לאחר שנה בלבד. לא פעם, אפילו במהלך תקופת האחריות (אחריות המצבר היא בד"כ שנה, אך ניתן בד"כ לשלם ולהרחיב ל-24 חודשים). במילים הפשוטות ביותר, הסימן הברור ביותר שיש צורך להחליף את המצבר הוא כאשר הרכב אינו מניע. עם זאת, ישנם גם סימנים אחרים שיכולים להעיד על כך שהמצבר שלכם מתחיל להתקרב לסוף שלו – המשיכו לקרוא בשורות הבאות. 

 

סימנים לכך שהמצבר לקראת סיום הקריירה שלו 

ישנם כמה סימנים שיכולים להצביע על כך שהמצבר של הרכב שלכם עשוי להצריך החלפתה:

  • הנעה קשה: אם אתם צריכים לסובב את המפתח מספר פעמים כדי להניע את הרכב, זה יכול להיות סימן לכך שהמצבר שלכם כבר חלש.
  • תאורה חלשה: אם תאורת הרכב שלכם חלשה יותר מהרגיל, זה יכול להיות גם סימן לכך שהמצבר שלכם חלש.
  • נורות אזהרה: אם נורות אזהרה נדלקות בלוח המחוונים, כגון נורת האזהרה של המצבר או נורת האזהרה של מערכת החשמל, זה סימן שצריך לקחת בחשבון גם כן. 

כמו כן, אם המצבר שלכם בן יותר משלוש שנים, אפשרי לשקול להחליף אותו גם אם הוא עדיין עובד כראוי (לא חובה). 

 

כמה עולה החלפת מצבר בבית הלקוח?

מחיר שירות של החלפת מצבר בבית הלקוח משתנה בהתאם למספר גורמים, אך הפקטור העיקרי הוא כמובן סוג המצבר. באופן כללי, מחיר שירות החלפת מצבר בבית הלקוח נע בין 400 ל-800 ₪, אם כי חלק מהמצברים יהיו יקרים משמעותית מהטווח הנ"ל. נוסף על כך, כדאי לקחת בחשבון כי החלפת מצבר לרכב עד הבית כוללת גם שירותים נלווים. למשל, שירותי תחזוקת מצברים. אם אתם מחליפים מצבר ברכב, אבל מצד שני משאירים את החיבורים מלאים בקורוזיה, הרי שלא עשיתם בזה כלום. לכן, החלפת מצבר לרכב עד הבית כוללת גם תחזוקת מצברים, הסרת קורוזיה מהמסופים, החלפת כבלי-מסופים במקרה הצורך וכן הלאה. 

 

לסיכום, כמה טיפים לתחזוקת מצבר נכונה

כדי להאריך את חייו של המצבר שלכם, מומלץ להקפיד על מספר דברים. למשל, חשוב לזכור שאם הנסיעות שלכם הן ברובן קצרות בתוך העיר, מדי פעם תצטרכו לצאת לסיבוב ארוך יותר כדי לאפשר למצבר להיטען. אחרת, נסיעות קצרות בלבד למשך זמן יובילו לפירוק תאי הסוללה. כמו כן, הקפידו באופן כללי על תחזוקת הרכב, טיפולי 10,000, ובדקו מדי פעם שסביבת המצבר נקייה מקורוזיה. יתרה מכך, אם יש לכם גישה לפקקי נוזלי המצבר, פתחו את הפקקים מדי פעם כדי לוודא שהמים המזוקקים במצבר לא התאדו או נזלו. אם תעשו זאת, תוכלו בחלק מהמקרים להאריך את תוחלת החיים של המצבר. 

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!