חלקי חילוף לרכבי הובלה

רכבי הובלה כמו משאיות המשמשות להובלת דירות, דורשות תחזוקה קבועה והחלפת חלקי חילוף באופן קבוע ותדיר על מנת לשמור על פעילותם התקינה והבטיחותית. מדובר על מספר רכיבים לפי מערכות הרכב השונות, כאשר לכל אחת מהן יש תדירות שונה של החלפה. במאמר הבא נסביר מה מחליפים ברכבים ומתי. 

 

חלקי חילוף עבור אזור המנוע ברכב הובלה

המנוע הוא למעשה הלב של הרכב, בין אם מדובר ברכב רגיל או רכב הובלות וחלקיו יקרים מאוד. לכן תמיד אומרים לבדוק במוסך את כל הרכיבים שקשורים אליו כדי להימנע ממצב שיש צורך בהחלפת המנוע כולו. אלו החלקים שנהוג לבצע להם בדיקה והחלפת בלאי כדי לשמור על המנוע:

✤ מצתים – המצתים הם אלו שמדליקים את הבנזין\סולר ומאפשרים את ההצתה והנעת המנוע. יש לבדוק אותם אחת לשנה ולהחליף בלאי בהתאם לצורך. כשמדובר בחברה המציעה שירותי הובלות, הבלאי הוא מהיר יותר ולכן יש לבצע בדיקה אחת לחצי שנה. 

✤ רצועות – מעבירות כוח מהמנוע לשאר החלקים. יש לבדוק את השחיקה שלהן ושהן מתוחות היטב. רצועה שנקרעת מחייבת החלפה. 

✤ צינורות – בתוך המנוע יש מספר סוגים של צינורות. חלקם מעבירים מים, חלקם אויר וחלקם דלק. על הצינורות להיות שלמים כדי שהמנוע יפעל כראוי. לכן יש לבדוק אותם אחת לשנה ולוודא שאין נזילות. 

✤ שסתומים – מיוצרים מגומי מתבלה שיש להחליף אותו אחת לשנה – שנתיים. ללא שסתומים, עשוי להיות ערבוב בין הגזים של האוויר לנוזלי המנוע. 

 

חלקי חילוף למערכת הבלימה של רכב ההובלה

חברת הובלות בכל הארץ כמו המובילים בישראל, לא תרשה לעצמה להסתובב עם רכב שאינו עומד בתקני הבלימה, פשוט כי זה לא בטיחותי לנהג, למובילים ולציוד. במערכת הבלימה יש לבצע החלפת החלקים הבאים במצבי בלאי:

  • רפידות בלמים – אחריות על עצירת הגלגלים והסיבוב שלהם בעת בלימה. מסוכן מאוד להסתובב עם רפידות לא תקינות ולכן יש להחליף אותן אחת לתקופה. 
  • דיסקיות בלם – חלק חשוב והכרחי ממערכת הבלימה. ללא הדיסקיות לא נוצר החיכוך שאמור להאט את הרכב. יש לבדוק אותן כל חצי שנה ולהחליף במידת הצורך. 

 

חלקי חילוף למערכת ההילוכים של רכב ההובלה

כל מוביל מקצועי יודע שתיבת ההילוכים היא החוט המקשר בין המנוע לגלגלים ולכן יש לוודא שכל המערכת הזו עובדת באופן תקין. במערכת זו מומלץ לבדוק ולהחליף במידת הצורך את הרכיבים הבאים:

  • מסנני תיבת הילוכים – תפקידו להסיר פסולת מנוזל ההילוכים. את המסנן יש לנקות בכל טיפול במוסך ולהחליף במידת הצורך. 
  • נוזל תיבת הילוכים – נוזלים ושמנים ברכב הם דבר חשוב מאוד השומר על תקינות הרכיבים. נוזל תיבת ההילוכים גם הוא חשוב ויש לבצע החלפה שלו בכל טיפול ברכב. 

 

חלקי חילוף למערכת החשמל של הרכב

מערכת החשמל של הרכב היא חלק חשוב ובלתי נפרד ממנה. מעבר דירה ברכב הובלה חייב שתהיה לו מערכת חשמל תקינה כדי להפעיל את התאורה ומיזוג האוויר. במערכת זו יבדקו הרכיבים הבאים:

  • אלטרנטור – המטען למצבר של הרכב. בלעדיו לא תוכלו להפעיל את הרכיבים החשמליים ברכב. זהו חלק מרכזי שכדאי לבדוק אותו בטיפולים השונים במוסך ובעת הצורך לבצע החלפה.
  • סטרטר – הסטרטר אחראי לספק חשמל למערכות הרכב השונות ובלעדיו המצבר לא יעבוד. בעת תקלה יש לבדוק אותו ואת המצבר ולהחליף במידת הצורך. 

 

מערכת הקירור ברכב ההובלה

מערכת הקירור של הרכב תאפשר העברת דירה בנוחות עבור המובילים. אלו הרכיבים שיש לשים אליהם לב:

  • רדיאטורתפקידו לדאוג שהטמפרטורה של המנוע תקינה. מדובר על אחד הרכיבים החשובים ברכב ויש לבדוק שהוא תקין בכל טיפול גדול. 
  • תרמוסטטווסת הטמפרטורה של הרכב. פועל יחד עם הרדיאטור ויש לוודא שהוא תקין. 
  • נוזלי קירורגם במקרה הזה, יש לבצע החלפת נוזלי קירור בכל טיפול. 

 

צמיגים וגלגלים ברכב ההובלה

צמיגים וגלגלים הם קריטיים עבור אחיזת הרכב, היציבות והבטיחות. בכל טיפול ברכב יש לוודא תקינות צמיגים ותקינות גלגלים והחלפתם במקרה הצורך.

מאמרים נוספים:

error: Content is protected !!